Tysiąc - gra karciana
Tysiąc - gra karciana od Fabryki Puzzli z unikalnym designem i wysoką jakością wykonania. Doskonała zabawa i sposób na rozwijanie umiejętności strategicznych. Idealny prezent dla miłośników gier karcianych.
🃏 Tysiąc - gra karciana: Zawładnij stołem i zdobądź sławę!
Tysiąc - gra karciana to nie tylko świetna zabawa, ale także doskonały sposób na rozwijanie umiejętności strategicznych. Wyprodukowana przez Fabrykę Puzzli, ta talia zachwyci Cię swoim niezwykłym designem i jakością wykonania. Dołącz do grona fanów i odkryj sekrety tej niezwykłej gry!
🌟 Wyróżniki produktu Tysiąc - gra karciana:
- Unikalne wzory: Każda karta w talii Tysiąca posiada oryginalny, ręcznie ilustrowany wzór, który odzwierciedla tematykę czterech kolorów: Pik, Trefl, Karo i Kier.
- Wysokiej jakości materiały: Karty wykonane z trwałego i wytrzymałego materiału o podwyższonej gramaturze, zapewniają długotrwałe użytkowanie oraz doskonałe zachowanie kształtu i kolorów.
- Idealny prezent: Talia Tysiąca to doskonały prezent dla miłośników gier karcianych i kolekcjonerów nietypowych talii.
📖 Opis produktu Tysiąc - gra karciana:
Przedstawiamy niepowtarzalny zestaw kart do gry 1000, który sprawdzi się zarówno w tradycyjnych rozgrywkachTysiąca, jak i jako element kolekcji dla miłośników nietypowych talii. Oto szczegółowy opis tego niezwykłego produktu:
-
Unikalne wzory: Każda z 24 kart w talii Tysiąca posiada oryginalny, ręcznie ilustrowany wzór, odzwierciedlający tematykę czterech kolorów: Pik (woda), Trefl (żywioł natury), Karo (kryształy) i Kier (ogień). Motywy na kartach, takie jak smoki, zamki, czarodzieje, królowie i rycerze, dodają uroku rozgrywce.
-
Wysoka jakość materiałów: Karty wykonane są z trwałego, wytrzymałego materiału o gramaturze 350g/m2, z profesjonalnym lakierem karcianym dla lepszej wytrzymałości na ścieranie i łatwiejszego tasowania. Kształt i kolory pozostają nienaruszone przez długie użytkowanie.
-
Elegancki rewers: Tył każdej karty ozdobiony jest atrakcyjnym wzorem z dużą liczbą 1000 na środku, dodającym ekskluzywności. Rewers jest jednolity dla wszystkich kart, co gwarantuje uczciwą grę.
-
Uniwersalne zastosowanie: Choć talia Tysiąca została stworzona z myślą o popularnej grze karcianej, jej unikalne wzory sprawiają, że będzie doskonałym dodatkiem do innych gier, w których wykorzystuje się niepełną talię.
-
Idealny prezent: Talia Tysiąca to świetny prezent dla miłośników gier karcianych i kolekcjonerów nietypowych talii. Wyjątkowy projekt i wysoka jakość wykonania sprawiają, że talia ta będzie cieszyć się uznaniem wśród znajomych i rodziny.
-
Przystępność dla początkujących: Tysiąc to doskonała gra dla osób rozpoczynających swoją przygodę z kartami oraz świetna rozgrzewka przed bardziej rozbudowanymi grami karcianymi. Proste zasady, wymagające od graczy zmysłu strategii i przewidywania kart innych graczy, czynią rozgrywkę dostępną dla szerokiej grupy odbiorców. Dodatkowo wartości punktów na narożnikach kart ułatwiają początkującym graczom orientację w rozgrywce.
🔧 Dane techniczne / Specyfikacja Tysiąc - gra karciana:
Ilość kart w zestawie: | 24 |
Wymiar pojedynczej karty: | 88 x 58mm, r=5mm |
Materiał kart: | 350g/m2 + profesjonalny lakier karciany |
Waga talii: | 123 g |
Kod EAN: | 5904083586305 |
Produkcja: | Polska |
🎁 Dostępne warianty Tysiąc - gra karciana:
W tej chwili dostępna jest jedna wersja talii Tysiąc - gra karciana. W przyszłości istnieje możliwość wprowadzenia nowych wariantów i wzorów kart.
📜 Zasady gry i instrukcja Tysiąc - gra karciana:
W pudełku znajduje się instrukcja gry w języku polskim. Zasady są proste i łatwe do zrozumienia, dzięki czemu gra jest dostępna dla każdego, niezależnie od doświadczenia w grach karcianych.
🔗 Współpraca Tysiąc - gra karciana z innymi produktami:
Tysiąc - gra karciana świetnie sprawdzi się jako dodatek do innych gier karcianych, w których wykorzystuje się niepełną talię. Warto poszukać innych gier karcianych w naszym sklepie, które mogą być używane razem z opisywanym produktem.
💬 Opinie klientów / recenzje Tysiąc - gra karciana:
Zachęcamy do zostawienia opinii o produkcie. Dzięki Twojemu zdaniu będziemy mogli jeszcze lepiej dostosować ofertę do potrzeb klientów.
🔍 Zastosowanie produktu Tysiąc - gra karciana:
Tysiąc - gra karciana to popularna gra wśród graczy na całym świecie, zarówno młodych, jak i starszych. Doskonale sprawdzi się podczas spotkań towarzyskich, wieczorów z rodziną czy jako prezent.
🔎 Nazwy alternatywne Tysiąc - gra karciana:
Gra karciana Tysiąc może być również nazywana jako: Gra Tysiąc, Tysiąc kart czy Talia Tysiąca. Wszystkie te nazwy są używane przez użytkowników poszukujących tego modelu gry.
🔎 Nazwy alternatywne gier karcianych:
Inne popularne gry karciane, które użytkownicy mogą szukać w internecie to: Poker, Makao, Brydż, Canasta, Kierki czy Rummy.
W naszym sklepie znajdziesz wiele innych gier karcianych oraz akcesoriów związanych z kartami. Zapraszamy do przeglądania oferty i życzymy udanych zakupów!
Zasad gry Tysiąc - gra karciana
-
Rozdanie kart:
- Gra się talią 24 kart (od dziewiątki do asa).
- Gracz, który rozdaje karty, zmienia się co turę, przesuwając się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
- Rozdający musi pamiętać o dobrze przetasowaniu kart oraz oferować przetasowanie talii graczowi po swojej prawej stronie.
- Liczba kart rozdawanych zależy od liczby graczy:
- 2 graczy: każdy dostaje 9 kart, zostaje 6 kart na musik, podzielony na 3 stosy po 2 karty.
- 3 graczy: każdy dostaje 7 kart, zostają 3 karty na musik.
- 4 graczy: każdy dostaje 5 kart, zostają 4 karty na musik.
-
Licytacja:
- Gracze, zaczynając od osoby po lewej stronie rozdającego, podają swoje stawki, starając się przebić poprzednią stawkę.
- Stawki muszą być wielokrotnościami liczby 10.
- Gracz może spasować, jeśli nie chce podbić licytacji, ale nie będzie mógł już uczestniczyć w dalszej licytacji.
- Gracz, który wygrał licytację, zostaje "grającym" i będzie miał obowiązek zdobyć tyle punktów, ile zadeklarował.
-
Zabranie przez grającego musiku, ustalenie poziomu gry:
- Grający bierze musik, który zostaje odsłonięty dla wszystkich graczy.
- W przypadku gry dwuosobowej, grający wybiera jeden z trzech stosów na musik, a pozostałe karty zostają zakryte.
- Grający odrzuca tyle kart, ile wziął z musiku, przekazując je pozostałym graczom (w grze dwuosobowej odrzucone karty są odłożone na bok).
-
Meldunki:
- Meldunek to król i dama tego samego koloru.
- Gracz, który posiada meldunek, musi go zameldować, gdy rozpoczyna lewę.
- Za zameldowanie do punktów gracza dolicza się wartość meldunku:
- ♠ pik (wino): 40
- ♣ trefl (żołądź): 60
- ◆ karo (dzwonek): 80
- ♥ kier (czerwień): 100
-
Przebieg rozgrywki:
- Gra rozpoczyna się od wyłożenia karty przez "grającego".
- Kolejni gracze dorzucają po jednej swojej karcie.
- Obowiązuje zasada dorzucania do koloru oraz przebijania (dotyczy również atutu).
- Gracz, który wyłożył najwyższą kartę w danym kolorze lub atut, wygrywa lewę i rozpoczyna kolejną.
Zobacz film na youtube przykładowy przebieg gry
Pamietam z PRL-u karcieną grę w tysiaca
Atuty:
Grający może zadeklarować atut po zakończeniu licytacji i zabraniu musiku.
Atutem może być jeden z czterech kolorów, ale nie jest to obowiązkowe - grający może zdecydować się na grę bez atutu.
Karty atutowe są ważniejsze od kart innych kolorów - najniższa karta atutowa jest wyższa od najwyższej karty w innym kolorze.
Podliczenie punktów:
Po zebraniu wszystkich lew, gracze podliczają punkty zdobyte w lewach oraz za zameldowane meldunki.
Każda dziesiątka to 10 punktów, as to 11 punktów, król to 4 punkty, dama to 3 punkty, a walet to 2 punkty. Dziewiątki nie mają wartości punktowej.
Punkty zdobyte w lewach oraz za meldunki są sumowane.
Grający musi zdobyć tyle punktów, ile zadeklarował podczas licytacji - w przeciwnym razie traci tyle punktów, ile zadeklarował.
Zakończenie rozgrywki:
Gra kończy się, gdy któryś z graczy zdobędzie łącznie 1000 punktów lub więcej.
W przypadku, gdy więcej niż jeden gracz przekroczy 1000 punktów, wygrywa ten, który zdobył najwięcej punktów.
Jeśli żaden z graczy nie zdobył wymaganej liczby punktów, gra toczy się dalej aż do osiągnięcia tego progu.
Przykład rozgrywki:
- Rozdanie kart - każdy gracz otrzymuje odpowiednią ilość kart, a na musik trafia odpowiednia ilość kart (w zależności od liczby graczy).
- Licytacja - gracze podają swoje stawki, aż do wyłonienia grającego.
- Zabranie przez grającego musiku, ustalenie poziomu gry i deklaracja atutu (jeśli grający zdecyduje się na atut).
- Meldunki - gracze, którzy posiadają meldunki, muszą je zameldować, gdy rozpoczynają lewę.
- Przebieg rozgrywki - gracze wykładają swoje karty, przestrzegając zasad dorzucania do koloru i przebijania atutem.
- Podliczenie punktów - gracze podliczają punkty zdobyte w lewach oraz za meldunki.
- Zakończenie rozgrywki - gra kończy się, gdy któryś z graczy zdobędzie 1000 punktów lub więcej, lub gra toczy się dalej, aż do osiągnięcia tego progu.