-
-
Koszyk jest pustySuma 0
-
Makao Junior - Gra Karciana












Opinie | |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność |
Duża dostępność
![]() |
Kod kreskowy | |
EAN | 5907699069903 |
Zamówienie telefoniczne: 667 873 384
Zostaw telefon |
Gra karciana Makao dla dzieci
Kto nie zna Makao? Każdy z nas w dzieciństwie spędzał mnóstwo czasu na doskonaleniu umiejętności gry w karty. Spraw, aby Twoje dziecko wspominało swoje młode lata, w taki sposób, jak Ty myślisz o swoich - pełne beztroskiej zabawy!
Zawartość gry „Makao Junior"
Nasza gra to 52 sztuki kart, wszystkie karty:
- 9 kart czerwonych od 1 do 9,
- 9 kart niebieskich od 1 do 9,
- 9 kart żółtych od 1 do 9,
- 9 kart zielonych od 1 do 9,
- 4 karty „+1",
- 4 karty „+2" ,
- 4 karty „STOP",
- 4 karty „ZMIANA KOLORU".
Dlaczego warto zakupić grę karciana Makao Junior?
Zapoznaj je z tą klasyczną grą (tym razem, w nowej kolorowej wersji) i zyskaj pewność, że:
- Nauczy się spostrzegawczości, która jest niezbędnym elementem każdej udanej gry w Makao.
- Dowie się, jak wygląda rywalizacja, a dodatkowo nauczy się zarówno wygrywać, jak i przegrywać.
- Spędzi świetne chwile w gronie najbliższych, ucząc się, bawiąc, a przede wszystkim zacieśniając więzy rodzinne.
Makao Junior składa się z 52 kart, a dodatkowo posiada instrukcję, dzięki której (jeśli zdążyłeś już zapomnieć) szybko przypomnisz sobie wszystkie zasady gry.
Zamów zestaw w tej chwili i zapewnij całej swojej rodzinie przyjemne chwile spędzone w gronie najbliższych z makao.
Gra karciana Makao junior - Zasady gry
Zasady makao są bardzo proste - zapoznaj się całym przebiegiem rozgrywki.
I. Cel Gry Makao Junior
Celem gry jest jak najszybsze pozbycie się wszystkich swoich kart w każdej rundzie. Kto zrobi to jako pierwszy zwycięża
II. Przygotowanie do Gry Makao Junior
1. Grę rozpoczyna gracz najmłodszy.
2. Osoba rozdająca tasuje talię
i daje po 5 kart dla każdego gracza.
3. Pozostałe karty z talii tworzą
STOS LOSOWANIA.
4. Pierwszą kartę ze STOSU LOSOWANIA odkrywamy i rozpoczynamy grę.
III. Przebieg Gry Makao Junior
Na odkrytą kartę tzw. STOS ROZGRYWKI następny z graczy (po lewej stronie od rozdającego) rzuca kartę ze swojej puli:
- karta ma taki sam numer i zwierzątko,
- karta ma taki sam kolor,
- karta AKCJI
(+1, +2, STOP, ZMIANA KOLORU).
IV.Przykład rozgrywki Makao Junior
Na STOSIE ROZGRYWKI znajduje się zielona czwórka, następny z graczy może wyrzucić: dowolną zieloną kartę, czwórkę w dowolnym kolorze, kartę „+1" lub „+2" lub „STOP" w zielonym kolorze.
W każdym dowolnym momencie gry na każdy kolor można wyłożyć kartę "ZMIANA KOLORU". Gracz, który zmienia kolor ma prawo ustalić w jakim kolorze kontynuujemy dalszą grę.
Jeśli gracz nie ma karty, którą mógłby zagrać, musi dociągnąć kartę ze STOSU LOSOWANIA. Jeśli wylosowana karta pasuje do tej na STOSIE ROZGRYWKI, gracz zagrywa nią w tej samej rundzie. Gdy jednak karta nie pasuje, gracz pauzuje, a kolejka przechodzi na kolejną osobę.
Po wyłożeniu przedostatniej karty, gracz
musi krzyknąć „MAKAO". Jeśli tego nie zrobi, a inny gracz to zauważy, przyłapana osoba za karę dobiera dwie karty ze STOSU LOSOWANIA i gra toczy się dalej.
Runda kończy się, gdy jeden z graczy nie ma już żadnych kart.
Gdyby zabrakło kart na STOSIE LOSOWANIA tasujemy karty ze STOSU ROZGRYWKI i kontynuujemy zabawę.
V. KARTY AKCJI Makao Junior ( karty funkcyjne )
Karta +2
Jeśli gracz położy tą kartę, to następny gracz musi za karę wziąć dwie karty ze STOSU LOSOWANIA i traci kolejkę. Kartę tę wykładamy na kartę o takim samym kolorze lub inną kartę +2".
Karta +1
Spełnia taką samą funkcję jak „+2" tylko dobieramy jedną kartę.
Karta STOP (UFO)
Jeśli gracz położy tą kartę, to następny gracz traci kolejkę i ma postój. Można ją wyłożyć na dowolną kartę o tym samym kolorze lub inną kartę „STOP".
Karta ZMIANA KOLORU (PIRAT)
Gracz, który wykłada tą kartę ustala kolor, w którym będzie kontynuowana dalsza rozgrywka.
Gra karciana Makao - jedna z popularnych gier karcianych
- Potrzebne są karty do gry (np. talia z 52 kartami) i kilku graczy. Można grać w kilka osób lub w duecie.
- Każdy gracz otrzymuje po osiem kart. Reszta kart jest odkładana na stół tworząc talię. Z talii zostaje odkryta jedna karta, która tworzy stos odkrytych kart.
- Gracz rozpoczynający grę kładzie na stole dowolną kartę o takim samym kolorze lub figurze co karta leżąca na stole. Jeśli gracz nie ma pasującej karty, musi dobrać jedną kartę z talii. Jeśli ta karta pasuje, może ją od razu położyć na stole. Jeśli nie pasuje, musi ją trzymać w ręce i gra przechodzi do następnego gracza.
- Kiedy na stole leży karta osiem, gracz następny w kolejce może dołożyć dowolną kartę o takim samym kolorze lub figurze co karta leżąca na stole lub kartę osiem z dowolnym kolorem. Gracz, który dołożył kartę osiem, może zadecydować, jaki kolor będzie obowiązywał w dalszej grze.
- Gracze kładą karty na stół, starając się jak najszybciej pozbyć wszystkich swoich kart. Gra toczy się w kierunku ruchu wskazówek zegara.
- Kiedy gracz pozbędzie się wszystkich kart, wygrywa rundę. W przypadku gry w kilka osób, pozostali gracze otrzymują punkty za każdą kartę, jaką trzymają jeszcze w ręce. Gracz, który jako pierwszy osiągnie określoną liczbę punktów (np. 50 lub 100), wygrywa całą grę. W przypadku gry w duecie, zwycięzcą jest para, która jako pierwsza osiągnie określoną liczbę punktów.
- Jeśli talia kart się skończy, gracze kontynuują grę za pomocą stosu odkrytych kart. Kiedy i stos odkrytych kart się skończy, gracze mogą kłaść karty bez konieczności dobierania z talii lub stosu odkrytych kart. Gra trwa do momentu, aż jeden z graczy pozbędzie się wszystkich swoich kart.
- Zasada "ekspresu": Jeśli gracz ma w ręce kartę osiem i kartę o takim samym kolorze lub figurze co karta leżąca na stole, może położyć obie karty na raz, mówiąc "ekspres". Gracz, który zagrał ekspres, decyduje, jaki kolor będzie obowiązywał w dalszej grze.
- Zasada "podwójnego ekspresu": Jeśli gracz ma w ręce dwa osiem i dwie karty o takim samym kolorze lub figurze co karta leżąca na stole, może położyć wszystkie cztery karty na raz, mówiąc "podwójny ekspres". Gracz, który zagrał podwójny ekspres, decyduje, jaki kolor będzie obowiązywał w dalszej grze.
- Zasada "odkrycia": Jeśli gracz nie ma pasującej karty, może odkryć jedną z kart trzymanych w ręce i położyć ją na stole, jeśli pasuje do gry. Gracz musi podać nazwę odkrytej karty, aby inni gracze wiedzieli, co ma w ręce. Jeśli gracz nie ma odpowiedniej karty do zagrania, musi dobrać jedną z talii lub stosu odkrytych kart.
- Makao z pięcioma kartami: Ta wersja gry jest podobna do standardowej gry Makao, ale gracze otrzymują pięć kart na początku gry, a nie osiem. Reszta zasad jest taka sama.
- Makao z jokera: Do gry dodaje się jokera, który jest traktowany jak karta osiem i może być zagrany w dowolnym momencie, zastępując inną kartę. Gracz decyduje, jaki kolor będzie obowiązywał w dalszej grze.
- Makao z jokera i dwoma kartami osiem: W tej wersji gry jokera i dwie karty osiem są traktowane jak karty osiem i mogą być zagrane w dowolnym momencie, zastępując inną kartę. Gracz decyduje, jaki kolor będzie obowiązywał w dalszej grze.
- Makao z kartami osiem i jokera: W tej wersji gry karty osiem i jokera są traktowane jak karty osiem i mogą być zagrane w dowolnym momencie, zastępując inną kartę. Gracz decyduje, jaki kolor będzie obowiązywał w dalszej grze.

Dlaczego warto zakupić klasyczną grę karciana Makao?
- Makao jest prostą i łatwą grą, którą mogą grać osoby w każdym wieku. Zasady są proste i łatwe do zapamiętania, dlatego jest to doskonała gra dla całej rodziny.
- Makao jest grą towarzyską, która pozwala na miłe spędzenie czasu z przyjaciółmi lub rodzeństwem. Można grać w kilka osób lub w duecie, co daje duże możliwości dostosowania gry do liczby uczestników.
- Makao ćwiczy pamięć i umiejętność szybkiego myślenia. Gracze muszą pamiętać, jakie karty zostały już zagrane i szybko reagować na sytuacje na stole.
- Makao jest przenośną grą, którą można zabrać ze sobą w dowolne miejsce. Można ją zabrać na wakacje, wyjazd z rodziną lub w podróż służbową.
- Makao jest tanią grą, którą można zakupić w sklepach z zabawkami lub online za kilka złotych. Jest to dobry sposób na rozrywkę bez wydawania dużych pieniędzy.
- Najlepsi producenci puzzli i nie tylko...