REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Regulamin Sklepu Internetowego www.fabrykapuzzli.pl
§1 Postanowienia Ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.fabrykapuzzli.pl (dalej: „Sklep”), prowadzonego przez Fabryka Puzzli Daniel Kołodziejczyk, ul. Pod Lasem 2, 34-100 Jaroszowice, NIP: 5512636229, REGON: 381023550, e-mail: biuro@fabrykapuzzli.pl, tel. (+48) 667873384 (dalej: „Sprzedawca” lub „Sklep”).
- Definicje:
- „Klient” – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca zakupów w Sklepie.
- „Konsument” – Klient będący osobą fizyczną, dokonującą zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- „Przedsiębiorca” – Klient prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową, dokonujący zakupu w związku z tą działalnością.
- Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego oraz przepisy międzynarodowe i unijne, w tym dotyczące praw konsumentów i bezpieczeństwa produktów (np. GPSR).
- Produkty oferowane w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz, w miarę stosowności, zgodne z wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa produktów. W razie podejrzenia, że produkt jest niebezpieczny, Sklep może wezwać Klienta do zaprzestania korzystania z produktu i podejmie działania, w tym wycofanie go z obrotu.
- Sprzedawca zapewnia, że produkty wprowadzone do obrotu na rynku UE nie będą posiadać gorszej jakości lub innych istotnych cech niż identyczne produkty oferowane w innych krajach UE, chyba że różnica wynika z obiektywnych okoliczności (zgodnie z Dyrektywą Omnibus).
- W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych oraz stosowania plików cookie obowiązują postanowienia RODO, Dyrektywy ePrivacy (jeśli znajdzie zastosowanie) oraz inne właściwe przepisy.
- W zakresie przetwarzania danych osobowych oraz stosowania plików cookie i podobnych technologii, Sklep stosuje się do postanowień [Polityki Prywatności] oraz [Polityki Cookies], dostępnych na oddzielnych stronach. Korzystanie ze Sklepu oznacza akceptację tych dokumentów.
- W przypadku wątpliwości interpretacyjnych, interpretacja korzystna dla Klienta zostanie potwierdzona pisemnie przez Sklep. W razie pytań lub problemów, Klient może skontaktować się ze Sklepem (m.in. poprzez przycisk „Zadaj pytanie” na karcie produktu).
- Korzystanie ze Sklepu może wiązać się z zapisywaniem plików cookie na urządzeniu Klienta. Szczegółowe informacje o ich rodzaju, celu, czasie przechowywania oraz sposobach zarządzania nimi dostępne są w [Polityki Cookies].
§2 Oferta i Ceny
- Ceny podawane w Sklepie są cenami brutto (zawierającymi VAT), nie obejmują jednak kosztów dostawy, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej.
- Informacje o kosztach dostawy oraz ewentualnych innych opłatach są zawsze jasno komunikowane Klientowi przed złożeniem zamówienia.
- Informacje o produktach i cenach zamieszczone na stronach Sklepu stanowią zaproszenie do składania zamówień, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany asortymentu i cen bez wcześniejszego powiadomienia, przy czym zmiany nie dotyczą zamówień już przyjętych do realizacji.
- Sklep dokłada starań, aby informacje o produktach (w tym ich cechach i minimalnych wymaganiach) były rzetelne. W przypadku produktów pakowanych zbiorczo przez producenta, cena dotyczy jednej sztuki. System Sklepu może wymuszać zakup wielokrotności opakowania zbiorczego – informacja o ilości sztuk w opakowaniu jest podana na karcie produktu.
- Jeśli Sklep stosuje promocje lub obniżki cen, o ile wymaga tego prawo (np. Dyrektywa Omnibus), poinformuje o najniższej cenie danego produktu w określonym ustawowo okresie poprzedzającym wprowadzenie obniżki.
- W przypadku obniżki ceny produktu, Sklep będzie prezentować najniższą cenę tego produktu z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, o ile obowiązujące przepisy tak wymagają. Informacje te będą komunikowane w sposób jasny i zrozumiały dla Konsumenta.”
- Jeżeli w Sklepie pojawią się opinie o produktach, Sklep podejmie rozsądne środki weryfikacji, aby potwierdzić, że pochodzą one od klientów, którzy dany produkt faktycznie nabyli. Wszelkie informacje o sposobie weryfikacji opinii będą dostępne dla Klientów.
§3 Składanie Zamówień i Anulowanie
- Zamówienia można składać 24/7 poprzez stronę internetową Sklepu.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza oraz akceptacja Regulaminu.
- Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia drogą elektroniczną. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w chwili wysłania towaru do Klienta, co jest potwierdzane wiadomością e-mail.
- Sklep może odmówić realizacji zamówienia lub zażądać przedpłaty, jeśli zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do danych Klienta lub sposobu płatności.
- Sklep może zwrócić się do Klienta o dodatkowe potwierdzenie danych lub tożsamości w celu zapobieżenia nadużyciom. W przypadku braku współpracy ze strony Klienta, Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia.
- Sklep zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia weryfikacji danych Klienta, w tym danych kontaktowych oraz adresowych. W przypadku powzięcia wątpliwości co do prawidłowości lub rzetelności informacji, Sklep może wstrzymać realizację zamówienia do czasu wyjaśnienia, a w skrajnych przypadkach anulować zamówienie.
- Klient ma prawo anulować zamówienie bez podawania przyczyny w ciągu 24 godzin od jego złożenia, o ile zamówienie nie zostało przekazane do realizacji. Anulowanie możliwe jest poprzez kontakt z obsługą klienta.
- Sklep może anulować zamówienie w wyjątkowych przypadkach, takich jak błąd systemu co do ceny, brak towaru lub niemożność realizacji z przyczyn technicznych lub logistycznych. W takiej sytuacji Sklep niezwłocznie powiadomi Klienta i zwróci ewentualnie wpłacone środki.
- Jeśli zamówienie dotyczy produktów realizowanych na indywidualne zamówienie lub już rozpoczęto ich realizację, anulowanie może być niemożliwe lub wiązać się z poniesieniem przez Klienta kosztów stosownych do stopnia zaawansowania realizacji.
- Na każdej karcie produktu dostępny jest przycisk „Zadaj pytanie”, umożliwiający kontakt w sprawach dotyczących m.in. bezpieczeństwa produktu, jego instrukcji czy pochodzenia.
§4 Płatności
- Dostępne formy płatności opisane są w zakładce „Formy płatności” na stronie Sklepu.
- W zależności od wybranej formy płatności, realizacja zamówienia następuje po dokonaniu zapłaty, chyba że umówiono się inaczej.
- Dla wybranych instytucji publicznych Sklep może umożliwić odroczoną płatność po uprzednim zweryfikowaniu danych instytucji.
- W przypadku opóźnienia w płatności Sklep może podjąć czynności windykacyjne, w tym przekazać sprawę firmie windykacyjnej.
- Sklep korzysta z usług operatorów płatniczych spełniających wymogi bezpieczeństwa i uwierzytelniania określone w dyrektywie PSD2. Dane karty płatniczej nie są przechowywane przez Sklep.
- Sklep może odmówić realizacji zamówienia, jeśli płatność nie zostanie prawidłowo autoryzowana zgodnie z obowiązującymi standardami bezpieczeństwa.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
§5 Wysyłka i Dostawa
- Dostawa towarów realizowana jest za pośrednictwem firm kurierskich, pocztowych lub poprzez odbiór osobisty (o ile dostępny).
- Termin realizacji zamówienia zależy od formy płatności oraz dostępności towaru i ma charakter szacunkowy. Sklep informuje o wszelkich opóźnieniach.
- Klient zobowiązany jest do odebrania przesyłki. Nieodebranie przesyłki lub odmowa odbioru jest traktowane jako niewywiązanie się z umowy i może skutkować obciążeniem Klienta kosztami wysyłki i zwrotu.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń przesyłki, Klient powinien zażądać sporządzenia protokołu szkody w obecności kuriera.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia wynikające z przyczyn niezależnych (np. siła wyższa, problemy u przewoźnika).
- W przypadku wysyłki międzynarodowej, Klient zobowiązany jest do sprawdzenia lokalnych przepisów celnych oraz ewentualnych ograniczeń w imporcie. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedopuszczenie produktu do obrotu w kraju dostawy, jeżeli produkt spełnia wymogi obowiązujące w UE i Polsce. Ewentualne dodatkowe opłaty (cła, podatki) ponosi Klient.
- Jeśli powstaną spory dotyczące opóźnień lub uszkodzeń powstałych w transporcie międzynarodowym, Klient może zostać poproszony o udział w procesie reklamacyjnym z firmą przewozową oraz o udostępnienie wymaganych dokumentów.”
- Jeśli produkt wymaga szczególnych środków ostrożności lub ma potencjalne zagrożenia dla użytkownika, Sklep dołączy stosowne instrukcje lub przekaże je drogą elektroniczną. Klient powinien się z nimi zapoznać przed użyciem produktu.
§6 Zdjęcia Poglądowe i Warianty Graficzne
- Zdjęcia produktów prezentowane w Sklepie mają charakter poglądowy i służą jedynie jako przykładowa prezentacja. Rzeczywisty wygląd produktu może odbiegać od zamieszczonych fotografii, w szczególności w zakresie kolorów, grafik czy opakowania.
- Sklep dokłada starań, aby zdjęcia możliwie najwierniej oddawały cechy sprzedawanych produktów. Niewielkie różnice nieistotne dla funkcjonalności lub jakości produktu nie mogą stanowić podstawy do roszczeń.
- W przypadku produktów dostępnych w wielu wariantach graficznych lub okładkach, Sklep zastrzega sobie prawo do wysyłki produktu w wybranym wariancie, chyba że opis produktu wyraźnie umożliwia wybór przez Klienta.
- Informacje o głównych cechach produktu (np. kod EAN, opis funkcjonalności, skład zestawu) są wiążące dla Stron i stanowią podstawę umowy.
- Zdjęcia usług (np. próbki kaszerowania, wizualizacje puzzli) są poglądowe i mają charakter orientacyjny. Sklep zastrzega, że efekt końcowy usługi może różnić się od prezentowanych wizualizacji, jeśli wynika to z właściwości materiału, techniki wykonania lub specyfikacji dostarczonej przez Klienta.
§7 Prawo Odstąpienia od Umowy
Odstąpienie przez Konsumenta
- Konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania towaru, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Konsument informuje Sklep o swojej decyzji (może użyć wzoru dostarczonego przez Sklep). Termin uważa się za zachowany, jeżeli oświadczenie o odstąpieniu zostanie wysłane przed jego upływem.
- Konsument odsyła towar na własny koszt w terminie do 14 dni od dnia poinformowania Sklepu o odstąpieniu.
- Sklep zwróci Konsumentowi należność za towar oraz koszty najtańszej oferowanej przesyłki w terminie do 14 dni od otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania.
- Prawo odstąpienia nie przysługuje, gdy przedmiotem świadczenia jest towar wykonany na indywidualne zamówienie, towar szybko psujący się lub inne produkty wskazane w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.
- Nieodebranie przesyłki nie jest traktowane jako odstąpienie. Konsument musi podjąć aktywne działania, aby skorzystać z prawa odstąpienia.
- W przypadku produktów wykonywanych na indywidualne zamówienie (personalizowanych), Klient zostanie poinformowany o braku możliwości odstąpienia od umowy po rozpoczęciu realizacji jego zamówienia. Jeśli Klient anuluje zamówienie przed zakończeniem produkcji, Sklep ma prawo obciążyć go kosztami proporcjonalnymi do etapu realizacji.
Odstąpienie przez podmioty inne niż Konsument (Przedsiębiorcy, firmy, instytucje)
8. Klientom niebędącym Konsumentami, w tym Przedsiębiorcom dokonującym zakupu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej, nie przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny, o którym mowa w ust. 1-7 powyżej.
9. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami, ewentualna możliwość odstąpienia od umowy może zostać przewidziana wyłącznie w drodze indywidualnych ustaleń ze Sklepem, zawartych w formie pisemnej lub utrwalonych w formie elektronicznej.
10. W braku odmiennych, wyraźnych ustaleń, wszelkie zwroty towaru przez Klientów niebędących Konsumentami będą rozpatrywane według zasad ustalonych indywidualnie przez Sklep, bez gwarancji przyznania prawa odstąpienia bez podania przyczyny.
§8 Reklamacje i Gwarancje
- Wszystkie produkty są nowe i objęte gwarancją producenta, jeśli takowa istnieje.
- Klient może zgłosić reklamację (rękojmia) z tytułu wady produktu. W przypadku Przedsiębiorców rękojmia może być ograniczona.
- W stosunkach z Przedsiębiorcami, rękojmia może zostać ograniczona lub wyłączona na zasadach określonych indywidualnie, co zostanie wyraźnie zaznaczone w dokumentacji zamówienia. W przypadku braku odmiennej umowy, rękojmia wobec Przedsiębiorców jest wyłączona, a ewentualne reklamacje są rozpatrywane na zasadach ustalonych z Klientem.
- Reklamacje zgłasza się pisemnie lub elektronicznie, dołączając dowód zakupu.
- Sklep rozpatruje reklamację w terminie do 14 dni roboczych. W przypadku skomplikowanych spraw termin może się wydłużyć, o czym Klient zostanie poinformowany.
- Jeśli produkt może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa, Sklep podejmie odpowiednie kroki (w tym wycofanie produktu z obrotu) i poinformuje Klienta oraz właściwe organy.
- W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Sklep pokrywa koszty przesyłki zwrotnej i – według wyboru Klienta, jeśli jest to Konsument i prawo tak stanowi – wymienia towar, naprawia go lub zwraca należność.
§9 Nieodebranie Towaru
- Nieodebranie przesyłki przez Klienta może skutkować obciążeniem go kosztami wysyłki i zwrotu towaru do Sklepu.
- Nieodebranie nie jest odstąpieniem od umowy. Jeśli Klient zamierza odstąpić od umowy, powinien zastosować procedurę opisaną w §7.
- Sklep może obciążyć Klienta opłatą administracyjną (np. 20 zł brutto) za koszty przygotowania i obsługi niezrealizowanego zamówienia.
- W przypadku wielokrotnego nieodebrania przesyłki przez tego samego Klienta, Sklep może zablokować możliwość dokonywania zamówień z opcją płatności przy odbiorze lub wprowadzić obowiązek przedpłaty.
§10 Własność Intelektualna
- Materiały (zdjęcia, opisy, grafiki, znaki towarowe) dostępne w Sklepie są chronione prawem. Kopiowanie, rozpowszechnianie i modyfikacja bez zgody Sklepu są zabronione.
- Zakup towaru nie przenosi praw własności intelektualnej do materiałów towarzyszących produktowi.
- W przypadku podejrzenia naruszenia praw własności intelektualnej związanych z materiałami umieszczonymi w Sklepie, prosimy o niezwłoczny kontakt ze Sklepem. Sklep po zweryfikowaniu zgłoszenia może usunąć sporne materiały lub podjąć inne działania zgodne z prawem.
§11 Sprzedaż Międzynarodowa
- Klient zamawiający towar poza UE odpowiada za zgodność z miejscowymi przepisami, cłami, podatkami i opłatami.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedopuszczenie towaru do obrotu w kraju dostawy, jeśli produkt spełnia wymogi obowiązujące w UE i Polsce.
- Dokumenty i informacje dostępne są w języku polskim (lub innym wskazanym na stronie). Klient jest odpowiedzialny za ich zrozumienie.
- Na życzenie Klienta, dla wybranych produktów, Sklep może dostarczyć podstawowe informacje w języku innym niż polski, o ile są dostępne. Brak instrukcji w języku lokalnym nie może być podstawą do roszczeń, jeśli produkt jest zgodny z normami UE oraz posiada dokumenty wymagane prawem.
- W przypadku świadczenia usług poza granicami UE lub dostarczania produktów powstałych w wyniku takich usług, Klient zobowiązany jest do sprawdzenia lokalnych przepisów i norm. Sklep nie odpowiada za brak zgodności z wymogami prawnymi kraju odbiorcy, jeśli produkt lub usługa odpowiadają standardom i normom UE oraz Polski.
§12 Archiwizacja i Dowody
- Sklep zastrzega sobie prawo do archiwizacji korespondencji i komunikacji z Klientem.
- Archiwizacja służy zabezpieczeniu dowodów w ewentualnych sporach.
- Archiwizacja odbywa się zgodnie z Polityką Prywatności i przepisami o ochronie danych osobowych.
- Klient akceptuje, że zarchiwizowana korespondencja może zostać wykorzystana jako dowód w postępowaniach sądowych lub administracyjnych.
- Archiwizacja dotyczy także dokumentacji, komunikacji i materiałów graficznych związanych z realizacją usług indywidualnych. Klient wyraża zgodę na wykorzystanie tych materiałów jako dowodu w ewentualnych postępowaniach prawnych.
§13 Ochrona Danych Osobowych
- Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca. Dane są przetwarzane w celu realizacji umowy, obsługi zamówienia, dostawy i ewentualnych reklamacji.
- Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji zamówienia.
- Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności, dostępnej na oddzielnej stronie Sklepu.
- Dane osobowe są przetwarzane m.in. na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (realizacja umowy), lit. c RODO (obowiązki prawne), lit. f RODO (uzasadniony interes Sprzedawcy) oraz ewentualnie lit. a RODO (zgoda) w przypadku komunikacji marketingowej. Szczegóły procedur, okresów przechowywania i praw Klienta opisane są w Polityce Prywatności.”
- Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zamówienia. Niepodanie wymaganych danych może uniemożliwić dokonanie zakupu.
- Dane osobowe mogą być również przetwarzane w celach analitycznych i marketingowych, w tym z wykorzystaniem plików cookie i narzędzi zewnętrznych partnerów (np. Google Analytics, Meta/Facebook Pixel, Google Ads) wyłącznie po wyrażeniu stosownej zgody przez Klienta, zgodnie z Polityką Prywatności i Polityką Cookies.
- Klient ma prawo w każdej chwili wycofać zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych i analitycznych, w tym związanych z plikami cookie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonana przed wycofaniem zgody. Szczegóły procedury znajdują się w Polityce Prywatności oraz Polityce Cookies.
§14 Usługi i Produkty Indywidualnie Zamawiane
- Sklep oferuje również usługi i produkty wykonywane na indywidualne zamówienie Klienta, w tym personalizowaną produkcję puzzli, usługi klejenia oraz inne usługi związane z obróbką materiałów dostarczonych przez Klienta lub wybranych spośród dostępnych w Sklepie.
- W przypadku produktów i usług personalizowanych, Klient może zostać poproszony o dostarczenie materiałów źródłowych (np. plików graficznych, wzorów, logo). Klient oświadcza, że posiada wszelkie prawa do wykorzystania dostarczonych materiałów, w tym prawa autorskie i znaki towarowe, oraz że materiały te nie naruszają praw osób trzecich.
- Rozpoczęcie realizacji usług i produktów indywidualnych następuje po zaakceptowaniu przez Klienta warunków wyceny, zakresu prac oraz po dokonaniu ewentualnej przedpłaty (jeśli została wymagana). Sklep poinformuje Klienta o momencie rozpoczęcia realizacji.
- Z uwagi na indywidualny charakter usług i produktów personalizowanych, prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, o którym mowa w §7, może nie przysługiwać (zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta). Jeżeli Konsument odstąpi przed zakończeniem realizacji, Sklep zastrzega sobie prawo do obciążenia go kosztami proporcjonalnymi do etapu realizacji i zużytych materiałów.
- Sklep poinformuje Klienta przed rozpoczęciem realizacji usług indywidualnych, że zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy po rozpoczęciu świadczenia. W razie wątpliwości, Sklep zaleca kontakt przed złożeniem zamówienia.
- O ile Klient nie wskaże inaczej, dostarczone materiały oraz wykonane na ich podstawie produkty lub usługi mogą zostać sfotografowane i wykorzystane przez Sklep do celów promocyjnych, z zastrzeżeniem anonimizacji danych osobowych lub znaków pozwalających na identyfikację Klienta, chyba że Klient wyraźnie zabroni takiego wykorzystania.
- Termin realizacji usług oraz produktów indywidualnych może różnić się od standardowego czasu dostawy produktów gotowych i zostanie każdorazowo podany Klientowi. Sklep dołoży starań, aby poinformować Klienta o szacunkowym terminie realizacji i o ewentualnych opóźnieniach.
- Klient ponosi pełną odpowiedzialność za treści, materiały i projekty dostarczone Sklepowi w celu wykonania usługi lub produktu indywidualnego. W przypadku roszczeń osób trzecich wynikających z naruszenia ich praw, Klient zobowiązuje się pokryć wszelkie powstałe z tego tytułu koszty i odszkodowania należne takim osobom.
§15 Postanowienia Końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep podlegają prawu polskiemu. Dla Konsumentów w UE stosuje się także bezwzględnie wiążące przepisy kraju konsumenta.
- Spory będą rozstrzygane przez sądy powszechne zgodnie z właściwymi przepisami. W przypadku Konsumentów może to być sąd właściwy dla miejsca zamieszkania Konsumenta.
- W przypadku sprzedaży na rzecz Przedsiębiorców, strony mogą indywidualnie określić zakres gwarancji, rękojmi oraz odpowiedzialności Sklepu. W braku takich ustaleń, rękojmia może zostać wyłączona lub ograniczona, a odpowiedzialność Sklepu ogranicza się do wartości zamówionego towaru lub usługi.
- Sklep nie odpowiada za niewykonanie zobowiązań spowodowane siłą wyższą lub innymi zdarzeniami niezależnymi od niego (np. klęski żywiołowe, awarie, konflikty zbrojne).
- O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy nie stanowią inaczej, odpowiedzialność Sklepu wobec Przedsiębiorców jest ograniczona do wartości zamówionego towaru, bez odpowiedzialności za utracone korzyści i szkody pośrednie.
- W przypadku sprzedaży na rzecz Przedsiębiorców nie mają zastosowania przepisy o ochronie konsumentów, w tym o odstąpieniu od umowy bez podania przyczyny, a wszelkie ewentualne prawa i roszczenia Przedsiębiorców są rozpatrywane indywidualnie.
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów (ADR/ODR).
- W przypadku sporów transgranicznych, Klient może skorzystać z platformy ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- O wszelkich planowanych zmianach w Regulaminie, Sklep poinformuje Klienta drogą elektroniczną z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem. W przypadku braku akceptacji zmian, Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną (np. usunąć konto). Brak wypowiedzenia w tym terminie oznacza akceptację zmian.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu okaże się nieważne, nie wpływa to na ważność pozostałych. Zamiast nieważnego postanowienia stosuje się odpowiednie regulacje prawne najbliższe celowi postanowienia.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie Sklepu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po 14 dniach od ich opublikowania. Informacja o zmianach zostanie przesłana Klientowi na podany adres e-mail, a brak wypowiedzenia umowy do końca tego terminu oznacza akceptację zmian.
- W przypadku zmiany przepisów prawa wymuszającej dostosowanie treści Regulaminu, Sklep wprowadzi odpowiednie zmiany niezwłocznie, informując o tym Klientów.
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących bezpieczeństwa produktu lub usługi, Klient ma prawo skontaktować się ze Sklepem poprzez 'Zadaj pytanie'. Sklep podejmie niezwłocznie działania zmierzające do weryfikacji zgodności z wymogami prawnymi. Gdyby produkt lub usługa okazały się niebezpieczne, Sklep poinformuje Klienta oraz właściwe organy i podejmie kroki, takie jak wycofanie produktu z obrotu.